söndag 1 januari 2012

Nyårstankar



Jag hoppas att detta år, 2012 ska bli ännu bättre för alla och en var...ett blomstrande år på alla sätt.

Mitt 2011 avslutades i alla känslotecken som finns...irritation, ilska, smärta, godmod, frid, rädsla, ömhet, tumult, skratt och tårar och det mesta av allt annat man kan komma på...livet innehåller så mycket i allt vad hjärnan har att uppbringa och ändå är vi så små och obetydliga på jorden för en liten stund. Om vi bara kunde inse vikten av allt här och nu och hur lätt det är att allt plötsligt ändras, och då inte alltid till det bättre tyvärr. Hur viktigt det är att vi inser vårt eget värde och tar tillvara på varandra, även om man inte alltid når fram eller säger de "rätta" sakerna i sammanhanget. Det är alltid viktigt att bli sedd, även om man inte alltid reagerar rätt - det är viktigt att märkas och även om man ibland inte får uppleva tacksamhet för det man gör eller säger, så har man i alla fall gjort ett intryck om man orkar vara stark och modig i livet. Ett intryck som märktes just då för någon!

Jag hoppas att jag lämnar intryck, att jag får uppleva stora saker och vara med om äventyr på samma sätt som alla andra utvecklas och mognar i såväl mörker som ljus!

Gott Nytt År Alla!

3 kommentarer:

  1. Livet är miljarder gånger större än sin längd. Citat av okänd. Någon måste ha sagt det före mig. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Ett litet tips... - Läs The Secret.
    Eller se filmen You can heal your life, av Louise L Hay.
    Tänker du på det sätt du gör nu, så tror jag du får fortsätta kämpa i motvind, fast det inte alls är nödvändigt.

    SvaraRadera
  3. Ok. Förstår nog inte riktigt vad du syftar på här och vad du menar att kämpa i motvind..."walk a mile in my shoes" är väl mer mitt motcitat i så fall - man bör kanske ha en viss insikt och förståelse innan man kan ge goda råd, eller?
    Jag kämpar, visst, det bör man, men inte BARA i motvind!

    SvaraRadera